معرفی سرور  HP Proliant DL380 G9

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین و در عیل حال پرکاربردترین سرور های تولید شده توسط شرکه HPE می باشد که در داخل ایران نیز مشتریان و طرفداران زیادی را دارد . این سرور همانند نسل های قبلی خود همچنان قدرت خودش را در مقایسه با سایر هم رده های سری DL در ارائه ی عملکرد و پردازش قابل قبول ، حفظ کرده است .

 

خرید سرور HPE DL380p gen9

 

» معرفی سرور

اگر شما مدیر مجموعه ، سازمان یا کسب و کاری نسبتا بزرگ هستید ، بدون شک برای راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه ، سیستم امنیتی ، دسکتپ های مجازی ، اشتراک فایل و … نیاز به خرید سروری قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه می باشید . ازین رو در اولین ملاقات خود با یک کارشناس شبکه یا مشاور آشنا به مسائل شبکه ، پیشنهاد خرید این سرور را خواهید شنید . ارتقاء پذیری ، سخت افزار قدرتمند و دسترسی آسان از جمله مزایایی می باشد که در بین سایر سرور ها خودنمایی میکند . برای مثال شاید برایتان سئوال باشد که سرور DL360 هم دقیقا مثل سرور DL380 میباشد و از شرایط یکسانی در سخت افزار و عملکرد بهره می برند !

جواب این سئوال را می توان در ساختار فیزیکی این دو دستگاه بیان کرد . سرور DL380 از ساختار ۲U و سرور DL360 از ساختار ۱U بهره می برند . جثه ی ضعیف و باریک ۳۶۰ خود دلیلی بر عدم ماژول پذیری این سرور در مقایسه با ۳۸۰ می باشد . اگر شما نیاز به ارائه ی دسکتاپ مجازی در مجموعه ی خود داشته باشید بدون شک از خرید سرور DL360 پشیمان خواهید شد چرا که این سرور قابلیت نصب کارت گرافیک را ندارد ! و اینجاست که سرور DL380 یک سرو گردن بالاتر از رفیق باریک خود نظر شما را جلب می کند . چرا که ۳۸۰ مورد نظر ما می تواند تا حداکثر از ۶ شیار توسعه PCIe 3.0 برای نصب کارت گرافیک و … بهره ببرد . ازین رو شما هیچگاه حسرت استفاده از کارت گرافیک سروری AMD FirePro™ S7150 x2 Server GPU نمی خورید! ( جدید ترین کارت گرافیک قدرتمند شرکت AMD که تنها در نسل نهم سرور های HPE علی الخصوص DL380 Gen9 می باشد)

» کارت حافظه

با این وجود اگر هنوز هم به خرید این سرور ترغیب نشده این بگذارید از حافظه ی رم این سرور شما بگویم. همانند پدران نسل گذشته اش ، از ۲۴شیار توسعه کارت حافظه استفاده می کند ولی این سرور در شرایط مختلف بسته به نوع کارت حافظه دارای سه ظرفیت ۳TB , 768GB , 128GB می باشد . اگر شما از کارت حافظه هوشمند LRDIMM با فرکانس ۲۴۰۰MHz و ظرفیت ۱۲۸GB در ۲۴ شیار این دستگاه استفاده کنید ، شما تجربه ی ۳ترابایت حافظه ی رم را تجربه خواهید کرد(woooow).

در سایر موارد به شرح زیر می باشد :

ظرفیت رم سرور DL380

  • کارت حافظه های NVDIMM در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهند شد .
  • کارت حافظه های NVDIMM تنها در کنار پردازنده های ۲۶۰۰v4-E5 کار می کنند.
  • نکته : ترکیب کارت های حافظه با فرکانس ۲۱۳۳ و ۲۴۰۰MHz پشتیبانی نمی گردد.

» پردازنده

صحبت از پردازنده به میان آمد و لازم شد بحثی در این خصوص داشته باشیم .وقتی صحبت از پردازنده می شود ، خیلی از دوستان که آشنایی با سرور و لوازم آن ندارند ، ناخود آگاه فکرشان سراغ سی پی یو های سری Core  و Pentium و اتم و … اینتل میرود اما اینطور نیست و بعضا این نوع پردازنده ها در سرور های بسیار ابتدایی مورد استفاده قرار میگیرند. اچپی در محصولاتش از پردازند های بسیار قدرتمند سری زئون اینتل استفاده می کند. پردازشگرهایی که در مدل ها و قدرت های مختلف بوده و عملکر های مختلفی را در پردازش ارائه می کنند . ما تنها به ارائه پردازنده های پشتیبانی شده توسط این سرور می پردازیم و ادامه بیان توضیحات در این خصوص خارج از حوصله ی ما و شما می باشد.

پردازنده-های-سرور-DL380
برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این سرور از پردازنده های اینتل زئون ورژن ۳ و ۴ سری ۲۶۰۰ بهره می برد . قدرتمند ترین پردازنده این لیست نیز E5-2699v4 با سرعت پردازش ۲٫۲GHz ، تعداد ۲۲ هسته و ۴۴پردازش در لحظه ، کش ۵۵MB ، توان مصرفی ۱۴۵W ، شاخص QPI با سرعت ۹٫۶GT/s و پشتیبانی از فرکانس ۲۴۰۰MHz می باشد . قیمت ایز پردازنده در بازار های بین المللی ۴۱۱۵ دلار می باشد.

ریدکنترولر

این سرور در مدل ابتدایی از رید کنترولر HPE Dynamic Smart Array B140i Controller که بصورت پیش فرض در آن گنجانده شده است ، استفاده می کند . اما اگر سرور شما از نوع Base باشد دستتان در انتخاب ریدکنترلر کارآمدتر با قیمت مناسب باز تر است . در این رنج شما می توانید انواع ریدکنترولر های زیر را انتخاب کنید .

HPE Dynamic Smart Array B140i Controller
HPE Flexible Smart Array P440ar/2G FIO Controller
HPE Flexible Smart Array P840/4G FIO Controller
HPE Smart Array P840ar/2G Controller
که در این بین دو مدل HPE Dynamic Smart Array B140i Controller و HPE Flexible Smart Array P440ar/2GB از عملکرد (Performance) بالایی برخوردار هستند .
نکته :لازم به ذکر است رید کنترلر قطعه ای است در سرور ها که به مدیران شبکه این امکان را میدهد که از قابلیت رید در شبکه جهت مدیریت حافظه های سخت خود استفاده کنند . برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید .

حافظه ی ذخیره سازی داخلی

سرور DL380 در مدل های مختلفی به جهت برخورداری از شیار های حافظه بهره می برد . متداول ترین سرور دارای ۸درگاه برای قرارگیری حافظه های HDD و SSD در دو سایز SFF و LFF می باشد . اما ظرفیت ذخیره سازی این سرور در بیشینه حالت چقدر می باشد ؟
ظرفیت هارد سرور DL380

 منبع تغذیه

سرور پیشنهادی ما دارای سه مدل منبع تغذیه با توان مصرفی ۵۰۰W , 800W , 1400W می باشد که بسته به نوع پیکربندی سرور از منبع تغذیه مناسب آن استفاده می شد .

سایر موارد سرور DL380 G9

این سرور دذر کنار موارد گفته شده از ۶+۱ پنکه FAN استفاده میکند . دارای ۵درگاه USB 3.0 (1جلو،۲عقب و ۲داخلی) و همچنین ۲ درگاه USB 2.0 در قسمت جلویی خودش می باشد.
گرافیک این سرور از نوع Matrox G200eH2 با ظرفیت ۱۶ مگابایت و خروجی تصویر ۱۲۸۰ x 1024 در ۳۲ bpp و ۱۹۲۰ x 1200 در ۱۶ bpp بوده است. در صورتی که از طریق پورت ارتباطی ILO4 به این سرور متصل شوید می توانید از حافظه ی گرافیکی  تعبیه شده مخصوص آن با ظرفیت ۲۵۶ MB DDR3 بهره مند شوید .

نقد و بررسی DL380 g9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

×

سلام

از این که منتخب شما بوده ایم، به خود می بالیم. تمام سعی و تلاش ما در جهت جلب رضایت خاطر شما خواهد بود. 

دوست عزیز از طریق شماره های زیر میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟